ESG jeszcze dziś dla wielu organizacji brzmi enigmatycznie, jak skrót oznaczający niewiele więcej niż kolejną modę, trend. Rzeczywistość jednak jest zgoła inna – raportowanie czynników niefinansowych związanych ze środowiskiem, społeczeństwem i ładem korporacyjnym już dziś dotyczy części przedsiębiorstw a w kolejnych latach nowe wymogi Unii Europejskiej obejmą większość firm.
- Czym jest ESG? Czym różni się od koncepcji CSR czy zrównoważonego rozwoju?
- Jak nowe wymogi raportowania i opomiarowania wpłyną na strategie przedsiębiorstw?
- Jak wygląda proces powstawania raportu niefinansowego i kto za niego odpowiada?
- Z jakimi wyzwaniami zmagają się obecnie twórcy raportów niefinansowych?
- W jaki sposób strategie odpowiedzialnego rozwoju łączą się ze strategicznymi założeniami biznesowymi?
O tym rozmawiali Kamilla Budnik, Sustainability Manager w Grupie CCC oraz Bartosz Furtak, Strategic P&C Lead w Socjomanii. Grupa CCC jako spółka giełdowa przygotowała już kolejną edycję swojego raportu niefinansowego, który przez swoją kompleksowość , rzetelność i powiązanie ze strategią biznesową może stanowić wzór dla wielu organizacji. Podczas webinaru porozmawialiśmy z Kamillą, która najlepiej w praktyce wie z czym wiąże się strategia, pomiary i raportowanie ESG.
Kamilla Budnik, Sustainability Manager w Grupie CCC – jak mało kto zna prawdziwe realia ESG i tworzenia raportów zrównoważonego rozwoju. W tym roku po raz kolejny odpowiadała za koordynację i powstawanie Raportu Niefinansowego Grupy CCC – jednego z najbardziej kompleksowych, solidnych i skorelowanych ze strategią biznesową tego typu raportów w Polsce. W swoich obowiązkach służbowych głównie koncentruje się na realizacji celów zrównoważonego rozwoju poprzez szereg działań związanych ze skutecznym i systematycznym wzrostem CCC w obszarze ESG, raportowaniu niefinansowym oraz dialogiem z interesariuszami. Absolwentka Ekonomii na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Zarządzania i Rachunkowość, Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Audytu Wewnętrznego na Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Prywatnie interesuje się szeroko rozumianą psychologią, kocha zwierzęta i podróże.
Bartosz Furtak – Strategic P&C Lead w Socjomanii. Lider consultingu w obszarze People&Cultere w Socjomanii. Badacz, analityk i strateg w zakresie projektowania doświadczeń, usług, komunikacji i marek. Projektuje badania i strategie zorientowane na ludzi i zrównoważony, odpowiedzialny rozwój. Jako projektant i facylitator korzysta z wielu metod i narzędzi w duchu Human-Centered Design, Design Thinking i Service Design.
Współpracuje zarówno z dużymi jak i małymi firmami. Wśród klientów, z którymi współpracował znajdują się firmy z sektorów FMCG, IT, Retail, Produkcyjne, Bankowość, Finanse, Produktowe, BPO/SSC czy start-upy. W pracy w obszarze People&Culture łączy swoje doświadczenia z pracy w agencjach marketingowych, rekrutacyjnych i strategicznych. Współpracował między innymi z LINK4, Crédit Agricole, Sabre, Brainly, LOTTE Wedel, Philip Morris Polska, mBank, UNIQA, PKO.
Zapraszamy do oglądania i słuchania!