Aż 25% pracowników w Polsce weźmie udział w Akcji na rzecz bliskości!

Aż 25% pracowników w Polsce weźmie udział w Akcji na rzecz bliskości!

25% pracowników w Polsce weźmie udział w Akcji na rzecz bliskości!

W okolicach 15 maja Pracodawcy z setek polskich i zagranicznych firm będą zachęcać i inspirować pracowników, aby ten dzień spędzili z rodziną, zadbali o relacje z bliskimi. Firmy wobec fali rezygnacji walcząc o talenty dostrzegają wpływ kultury dobrostanu na utrzymanie i zaangażowanie ludzi.

To już 11 edycja Kampanii Społecznej “Dwie Godziny dla Rodziny. Dwie Godziny dla Człowieka” (#2h4family) realizowanej przez Instytut Humanites-Człowiek i Technologia – By być bliżej, a nie obok siebie w domu i w pracy. Rynek pracy mierzy się z ogromnymi wyzwaniami. 80% osób pracujących w toksycznych organizacjach deklaruje w 2022 chęć zmiany pracy. 75% pracowników wskazuje na trudności w łączeniu ról zawodowych i prywatnych jako kluczowy element motywacji i energii do pracy i życia. Akcja zainicjowana w Polsce w 2012 roku wpisuje się w potrzeby społeczne i biznesowe przekształcając się w Globalny Ruch na rzecz bliskości, do którego dołączyli już pracodawcy z 18 krajów. 

Kampania #2h4family jest odpowiedzią na wyzwania społeczne związane z różnymi mega trendami takimi, jak: kryzys więzi międzyludzkich czy rozwój zjawiska samotności, które dotyka już ponad 30% osób; to także trendy związane z postępującą transformacją technologiczną. Warunki, w których funkcjonuje współczesny człowiek nie sprzyjają budowaniu więzi z bliskimi i rodziną. Jesteśmy także coraz bardziej anonimowi w środowisku pracy. Nie pielęgnujemy tych kontaktów pochłonięci wirtualnym światem, tematami globalnymi. A ludzie na całym świecie jako fundamentu swojej egzystencji, tożsamości potrzebują jakościowych relacji, miłości, akceptacji, bezpieczeństwa, szacunku i zaufania. W pandemii doświadczyliśmy ograniczonych kontaktów z bliskimi, po dwóch latach życia w takim modelu: społeczeństwo, w tym pracownicy, wszyscy – jesteśmy zmęczeni. Obawy związane z wojną w Ukrainie sprawiają, że czujemy się zagubieni, niepewni jutra i zlęknieni. Akcja Dwie Godziny dla Rodziny/Dla Człowieka jest organizowana wokół dnia 15 maja, na który przypada ustanowiony w 1993 roku przez ONZ Międzynarodowy Dzień Rodzin.

W ostatnich tygodniach mieliśmy okazję przekonać się jak ważne jest dzielenie się dobrymi emocjami a przede wszystkim wsparcie, które otrzymujemy od bliskich i wsparcie jakim obdarzamy innych, widzieliśmy jak Polki i Polacy „zdają egzamin” z Człowieczeństwa. Kampania „Dwie Godziny dla Rodziny. Dwie Godziny dla Człowieka” pokazuje, że pracodawcy coraz częściej wykorzystują swój pozytywny wpływ na rodziny oraz społeczeństwo i widzą jak ważne jest to, zwłaszcza w czasach niepokoju.  

Wyzwaniem, przed którym aktualnie stanęliśmy, jest pomoc drugiemu człowiekowi. W związku z trudnym czasem wojny u naszego wschodniego sąsiada i zaangażowaniem wielu z Nas w różnorodne formy wsparcia dla uchodźców z Ukrainy, tegoroczna edycja opiera się na jej pierwotnej idei – wzmocnieniu relacji rodzinnych i przeciwdziałaniu kryzysowi więzi społecznych. Pragniemy zatem podkreślić jak ważne są te relacje oraz to, że trzeba dbać o siebie, swoich bliskich, a także dzielić się z innymi dobrymi emocjami, zrozumieniem oraz empatią.

Marcin Chludziński, Prezes Zarządu KGHM Polska Miedź S.A.

Adresaci kampanii – Pracownicy – zachęcani są do poświęcenia jakościowego czasu rodzinie, przyjaciołom, zatrzymania się na chwilę i zastanowienia nad tym, co jest w życiu ważne. Inicjatorzy kampanii właśnie o to zapytali znane osoby: celebryci zostali poproszeni o podzielenie się refleksjami m.in.: na temat wartości, sprawdzonych sposobów na pielęgnowanie relacji, ulubionych rytuałów z bliskimi. Już wkrótce na kanałach społecznościowych #2h4Family i Instytutu Humanites ukażą się filmy z wypowiedziami i poradami Ambasadorów akcji. Wartości, relacje z drugim Człowiekiem, z Rodziną są przedmiotem rozmów i działań w firmach w ramach akcji #2h4family.

Ostatnie trudne lata i jeszcze trudniejsze miesiące pokazują jak ważna jest solidarność i oparcie o kluczowe humanistyczne wartości w życiu prywatnym oraz w biznesie. Bliscy stanowią dla nas prawdziwą ostoję, dają nam siłę. Wierzę, że to właśnie szeroko rozumiana „Rodzina”, jest fundamentem dobrostanu i satysfakcji człowieka w obszarze prywatnym i zawodowym. To jest też powód, dlaczego angażujemy się w akcję #2h4Family, która mocno koresponduje z naszymi fundamentalnymi wartościami. W jej ramach chcemy jako zespół dać sobie czas na przemyślenie i zbudowanie refleksji, nad naszym ogólnym dobrostanem oraz powiązaną z nim równowagą praca-życie. W Grupie Saint-Gobain rozumiemy, że cały swój sukces rynkowy zawdzięczmy ponad 7,5 tys. zaangażowanym pracownikom w Polsce i blisko 170 tys. na świecie.

Michał Ciesielski – Dyrektor marki, komunikacji i cyfryzacji – Grupa Saint-Gobain w Polsce

Dziś #2h4family to już sprawdzony pomysł wspierający wysoką kulturę pracy i zaangażowania w wielu przedsiębiorstwach i organizacjach – nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. „Kampania Dwie Godziny dla Rodziny. Dwie Godziny dla Człowieka” wzmacnia rodziny i zespoły w firmach, ma pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i emocjonalne ludzi, a w efekcie działa na całe społeczeństwo. Nie było to tak oczywiste, gdy 11 lat temu Instytut Humanites wprowadził takie tematy jak: rodzina wielowymiarowość człowieka czy integrowanie życia zawodowego i prywatnego – do biznesu. W pierwszej edycji akcji brało udział zaledwie 36 firm.

Nie będzie zmiany społecznej na poziomie makro, jeśli nie nastąpi ona na poziomie człowiek – człowiek. Wprowadzając poprzez #2h4family temat Rodziny i dbałości o relacje międzyludzkie do biznesu chcieliśmy poszerzyć perspektywę pracodawców na tematykę dobrostanu i poczucia sensu: jeśli chcesz, aby pracownik był zdrowy, mniej samotny, zmotywowany i zaangażowany pomóż mu rozwijać się w innych jego rolach, nie tylko zawodowych. Bo gdy przychodzi do pracy nie gubi swoich ról: jest rodzicem, córką, synem, dziadkiem, przyjacielem. Mamy jedno życie w wielu rolach! Pokazujemy niezmiennie pracodawcom różnicę w podejściu zadając pytanie czy zatrudniamy człowieka z jego wielowymiarowością ról czy tylko pracownika. Dziś kampania ma ogromne rozmiary, rozwinęła się w Globalny Ruch Społeczny na Rzecz Bliskości: jesteśmy w 18 krajach, w top 10 benefitów.

Zofia Dzik, Impact inwestor, fundator, prezes Instytut Humanites

 

PARTNERZY KAMPANII:
KGHM Polska Miedź S.A., KROSS S.A., Saint-Gobain HPM Polska Sp. z o.o., Great Place to Work, Fundacja Liderek Biznesu, Hotel Bukovina, Librus, Lider SHE, ThinkTank, Reputation Managers, Wirtualna Polska.

____________

Żródło: informacja prasowa

0
    0
    Twój koszyk
    Koszyk jest pustyWróć do sklepu