IKEA testuje nowy sposób rekrutacji. Czy się sprawdzi?
IKEA szuka Online Content Team Leadera. Co w tym wyjątkowego? Robi to w nieoczywisty sposób. Marka, która lubi eksperymentować i stawia na nowoczesne rozwiązania, wykorzystuje podcast w konkretnym procesie rekrutacyjnym. Jako pracodawca szuka również osób o nieszablonowym podejściu, które pasjonują się innowacjami i podążają za nowymi trendami w marketingu i e-commerce.
Podcast pozwoli kandydatom lepiej poznać wymagania oraz dowiedzieć się więcej o zespole i działach, z którymi współpracuje się na tym stanowisku. IKEA uchyla rąbka tajemnicy, pokazując pracę „od kuchni”, dając przy tym głos przyszłej szefowej kandydatki/kandydata oraz rekruterce, które w luźnej atmosferze rozmawiają o tym, na czym nowa rola ma polegać, czego od nowej osoby oczekują i jak pracuje się w IKEA. Pracowniczki IKEA opowiadają o swoich doświadczeniach, o tym, na jakich wartościach opiera się firma.
Proces rekrutacyjny to proces dwustronny. Chcemy dać się lepiej poznać, zainteresować kandydatów. Nie wszystko da się opowiedzieć w ogłoszeniu o pracę. W tym wypadku podcast wydaje się lepszym rozwiązaniem. Zależy nam, by do zespołu trafiła osoba, która ma niezbędną wiedzę, ale też doceni wyjątkowe podejście i poczuje naszą energię – mówi Karolina Szabłowska, Country Marketing Communications Manager.
Jeśli chcecie się dowiedzieć, co to jest „grandparent talk”, jaka jest atmosfera w IKEA oraz co nas zajmuje na co dzień to zapraszamy do wysłuchania podcastu. Ogłoszenie jest też dostępne w tradycyjnej, pisemnej formie, a termin na składanie aplikacji upływa 23 lipca 2021 r.
Podcast powstał we współpracy z Edytą Kowal, która postawiła pracowniczki IKEA w ogniu pytań i zrealizowała nagranie.
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy
i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.
Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie dwanaście sklepów IKEA i 71 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z Punktami Mobilnymi), które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem pięciu centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 32 sklepy IKEA na 11 rynkach. Do Grupy Ingka należy również sześć farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.
W roku finansowym 2020 ponad 25 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 154 mln wizyt.
*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza 378 sklepami
w 31 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.
źródło: informacja prsowa IKEA